Σίγουρα θα έχουν υπάρξει περίοδοι στη ζωή σου που νιώθεις εξάντληση και θέλεις να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα, την ενέργειά σου αλλά και να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου.

Έχεις αναρωτηθεί όμως πότε τι είδους συμπληρώματα θα πρέπει να πάρεις; Θα πρέπει να επιλέξεις την απλή, φθηνότερη επιλογή και να αρχίσεις μια πολυβιταμίνη; Ή μήπως οι μεμονωμένες βιταμίνες και τα μέταλλα είναι καλύτερη επιλογή;

Οι πολυβιταμίνες κάνουν αυτό που λένε στο μπουκάλι: είναι ταμπλέτες ή φόρμουλες που αποτελούνται από άπειρες βιταμίνες και μέταλλα. Τείνουν να περιλαμβάνουν βιταμίνες C, D και E, ένα σύμπλεγμα βιταμινών Β και μέταλλα όπως σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και χαλκό.

Για όσους από εμάς αναμφισβήτητα ασχολούνται περισσότερο με τη διατροφή, οι πολυβιταμίνες μπορεί να παραγκωνιστούν για πιο συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα κάποιοι λαμβάνουν ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D και Β12 κάθε μέρα. Επίσης ένα ημερήσιο δισκίο ψευδαργύρου βοηθά (ελπίζουμε) για να διατηρηθεί ένα καλό ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ άλλοι παίρνουν νυχτερινές σταγόνες μαγνησίου υψηλής αντοχής για υγιή ύπνο και μειωμένο DOMS (μυϊκοί πόνοι).

Πολυβιταμίνες: Φτηνές & «βολικές» ή σπατάλη χρημάτων;

Η διατροφολόγος Marjolein Dutry van Haeften αναφέρει στο Stylist.com ότι πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή στις πολυβιταμίνες γιατί δεν προσφέρουν στον οργανισμό πάντα αυτό που χρειάζεται, στις ποσότητες που τις χρειάζεται. Τονίζει, επίσης, ότι ορισμένα συστατικά μπορεί να καταλήξουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους όπως ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και ο σίδηρος. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι αποτελεσματικά; «Ενδεχομένως», λέει. «Υπάρχει επίσης τεράστια διαφορά μεταξύ της ποιότητας των συμπληρωμάτων».

Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι όλα όσα περιλαμβάνονται σε μια πολυβιταμίνη είναι σε απορροφήσιμη μορφή. «Πολύ συχνά, για παράδειγμα, θα δεις ότι τα συμπληρώματα περιέχουν οξείδιο του μαγνησίου, αλλά αυτό στην πραγματικότητα δεν απορροφάται πολύ καλά από τον οργανισμό. Το μόνο όφελος που μπορεί να έχεις θα μπορούσε να είναι πιο τακτικές κινήσεις του εντέρου, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή (το μεταλλικό στοιχείο) παραμένει στο έντερο και στην πραγματικότητα δεν απορροφάται. Καλύτερα να παίρνεις μια…